El dissabte 15 de juny se celebrarà la segona assemblea de Mitjans en Lluita en La Sedeta de Barcelona per debatre la situació del sector, coordinar accions i fomentar la solidaritat entre els treballadors.

Mitjans en Lluita ha elaborat un manifest on diuen “prou” a les retallades al sector i defineixen els mitjans de comunicació com una “eina bàsica per fer arribar a la societat la informació que aquesta necessita per tenir opinió pròpia” afirmen que el dret a la informació és “substancial, fonamental, en una societat democràtica pel que suposa de control del poder polític i econòmic” i acusen a la classe política de complicitat en la degradació dels drets a la informació i a la lliure expressió perquè “no han complert mai amb la seva obligació de defensar-los”.

En el manifest s’afirma que la societat no és conscient de la realitat que es viu als mitjans de comunicació perquè “la patronal de la informació s’ocupa de silenciar tant els acomiadaments com la precarietat dels seus treballadors” i recorda que la pitjor situació la pateixen els periodistes a la peça, “la part oculta de la professió i els que paguen més cruament la pèrdua de feina i la rebaixa de les seves percepcions.

Bloc de Mitjans en Lluita on es pot signar el manifest