La iniciativa #OnSónLesDones es va organitzar a principi de juny d’aquest any per denunciar la infrarepresentació de les opinadores als mitjans de comunicació de Catalunya. Actualment el grup aglutina unes 50 dones d’àmbits professionals diferents que treballen en el recompte dels opinadors i opinadores, els separen per sexe i en publiquen els resultats a les xarxes socials interpel·lant els mitjans. Tot plegat es difon mitjançant un blog, un compte de Twitter (@onsonlesdones) i una pàgina de Facebook. La filosofia és treballar a favor de tothom per demanar que es doni veu i s’escolti les dones expertes als mitjans de comunicació del nostre país.
Aquest col·lectiu ha elaborat un manifest, presentat públicament el 28 de juliol i al qual l’SPC és una de les organitzacions que s’hi ha adherit. En aquest manifest s’hi afirma que «cada vegada que engeguem la televisió, la ràdio o obrim un diari hi ha una probabilitat molt alta que hi trobem un home. Si hi ha diverses persones opinant, les ràtios solen ser de quatre homes per cada dona, i en alguns casos la presència de dones és simplement inexistent».
L’escrit segueix dient que ämb la campanya #OnSónLesDones volem fer visible el problema: no hi ha cap mena de justificació per a la sobrerepresentació actual dels homes. Acceptar que només opinin ells és acceptar que la nostra opinió és menys vàlida. Al segle XXI, aquesta idea és inacceptable». Finalment, conclou destacant que äls qui diuen que el que cal valorar són les qualificacions, sense importar que la persona sigui home o dona, els diem que hi estem totalment d’acord. I que, a més, també pensem que és estadísticament improbable que el 80% dels millors opinadors puguin provenir d’un 49% de la
població. Fins ara molts factors han contribuït a fomentar aquest desequilibri: ha arribat l’hora de treballar conjuntament per equilibrar la balança.»