El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) s’han adherit al manifest «Per un periodisme digne. En suport als treballadors afectats per l’ERO salvatge al diari Sport. Aquest escrit ha estat impulsat pel col·lectiu de fotoperiodistes de Barcelona, que asseguren que han estat especialment maltractats en aquest expedient i també en altres mitjans on estan pagant amb escreix les retallades que s’hi duen a terme. De fet, hi ha diversos diaris a Catalunya que no tenen cap fotògraf en plantilla quan n’hi ha que estan treballant-t’hi cada dia en evident situació de frau de llei.

Els promotors d’aquesta iniciativa han preparat una pàgina web on poder signar a favor d’aquest manifest. L’SPC encoratja els professionals de la informació a adherir-se a aquest manifest.

En el text s’afirma que «la greu situació que viu la premsa a Espanya és i ha de ser una preocupació de tothom. Periodisme i especialment fotoperiodisme estan cridats a la desaparició si els professionals no ens mobilitzem. Cada vegada són més els mitjans que, a més de retallar el nombre de redactors, prescindeixen proporcionalment de més redactors gràfics, editors gràfics o caps de fotografia, devaluant greument les imatges del mitjà i acceptant qualsevol imatge cedida o feta per redactors sense formació per a això. Aquesta mala praxi resulta tan greu com suprimir els mateixos redactors i utilitzar qualsevol text robat de les xarxes socials, amb el perill que això entranya, donant com a bona qualsevol informació sense contrastar que pot ser enganyosa o falsa. En la majoria de mitjans de comunicació, de fet, no s’apliquen els llibres d’estil o han quedat obsolets i el resultat de tot això no fa més que posar en escac l’estat de dret, la llibertat d’expressió i d’informació.»

També s’hi destaca «el valor social del fotoperiodisme com a prova necessària perquè la societat corregeixi tot allò que la danya i denunciem el maltractament a la figura del fotoperiodista, de l’editor gràfic i de les signatures davant el menyspreu conceptual cap a les imatges.»