El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Informació (SPC), lamenta la mort del company Lluís Ricart, periodista de llarga trajectòria a la informació local. La seva darrera ocupació va ser a Ràdio Barberà, on hi havia treballat els seus darrers vint anys de trajectòria professional. Hi va començar amb un espai que es deia El Hurón azul, però des de feia anys s’ocupava d’un magazin d’actualitat, Barberà al Dia. L’SPC dóna el condol a la seva família, als seus companys i als seus amics.

Ricart sempre s’havia mostrat molt inquiet i actiu pels problemes de la informació local a Catalunya, àmbit en el qual havia col·laborat amb el sindicat. Ha estat participant en algunes de les propostes que l’SPC ha plantejat en aquest terreny. El recordem exercint un periodisme independent que en alguna ocasió li havia creat problemes amb alguns dels poders que volen controlar la informació. Per tot això es va guanyar merescudament el respecte de tothom que defensava aquest principi.