«Avui la dificultat ja no està en trobar la informació, sinó en saber si és veraç o no. S’han d’ensenyar maneres –tant als adolescents com als adults– de contrastar la informació i veure si les fonts són fiables. La majoria tenen alguna motivació ideològica, econòmica, empresarial… I hem d’ensenyar a ser crítics també en el món no digital. Sovint a les bústies rebem catàlegs de joguines clarament sexistes. La qüestió és tenir criteri davant les necessitats que tenim i les que ens generen.».

Qui diu això és Jordi Jubany, expert en educació digital i que acaba de publicar el llibre La família en digital. Apropiar-nos de la tecnologia per compartir experiències, coneixements i emocions (Eumo Editorial, 2016) sobre el qual l’ha en entrevistat El diari de l’educació. Jubany és mestre i antropòleg i creu que «fins ara crèiem que la fractura [digital] era l’accés a les noves tecnologies o a la digitalizació. Però ara ja no, ara es tracta de fer-ne un ús saludable, responsable i crític per saber utilitzar les eines al teu favor.»