La creació de llocs de treball dignes ha de ser un factor determinant per a la Xunta quan esculleixi les empreses que operaran en les noves emissores digitals de ràdio i televisió a Galícia, segons ha reclamat en un comunicat el Sindicato de Xornalistas de Galicia (SXG). El sindicat sol·licita a la coalició PSdG-BNG que fomenti una ocupació digna en la pròxima concessió de més de 130 emissores locals. En cap cas, afirma l’SXG, “s’acceptaria que el llançament d’aquests mitjans es faci a costa de fer encara més precàries les pèssimes condicions laborals dels treballadors de la comunicació a Galícia”. L’SXG argumenta que, si el nou Govern vol complir la seva promesa de donar suport a la independència dels mitjans, “és imprescindible que fomenti que els treballadors d’aquestes empreses tinguin una mínima estabilitat laboral”. Per això “la concessió de les emissores digitals constitueix -en opinió del Sindicat-, una oportunitat única per a la Xunta de fomentar un periodisme independent i professional”

L’SPC no només comparteix aquesta filosofia sinó que fa una crida a l’administració catalana perquè apliqui aquests criteris quan convoqui el concurs per al desenvolupament de la televisió digital a Catalunya ja que la precarietat laboral dels periodistes és un fet força generalitzat a tot l’Estat espanyol. El comunicat íntegre de l’SXG es pot consultar a la web del sindicat gallec (sindicatoxornalistas.org) i a la de la FeSP (www.fesp.org)