El desallotjament del centre social de Can Vies produït dilluns passat 28 de maig ha tingut una altra víctima col·lateral en el periodisme, a afegir a les agressions patides per diversos informadors i que l’SPC ja ha denunciat. La desaparició d’aquest centre ha tingut la nefasta conseqüència de deixar sense seu La Burxa, periòdic de comunicació popular de Sants i barris veïns. Es tracta d’un reconegut mitjà, de referència al barri de Sants, amb una tirada mensual de 4.000 exemplars i 15 anys de vida (es publicà per primer cop l’any 1998). Té tan sols dos anys menys que la que fins ara ha estat la seva seu, Can Vies, que comptava ja amb 17 anys d’història com a centre social del barri. Es dóna la circumstància que La Burxa ja va patir un episodi traumàtic el passat mes de gener quan els Mossos van irrompre a Can Vies i hi van efectuar un escorcoll, en el qual van endur-se –entre d’altres materials d’entitats del barri– els ordinadors que contenien l’arxiu digital de la publicació. La Burxa compta amb una assemblea oberta a la participació de tothom que ho vulgui, i és en si mateix un mitjà que forma part del teixit associatiu de Sants i entorn. Un 40% del seu pressupost prové de l’Assemblea de Barri de Sants, i la resta de subscripcions personals i dels Amics i Amigues de La Burxa i una de les seves raons de ser és potenciar aquesta xarxa de col·lectius socials, tal i com expliquen a la seva web. Les versions digitals d’aquest mitjà es poden consultar en aquest enllaç L’SPC mostra el seu suport a La Burxa i es solidaritza amb els companys i companyes que s’han quedat sense seu i els anima a continuar la seva tasca periodística.