El Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i el Consell de la Informació de Catalunya (CIC) lamenten que la CCMA menystingui el codi deontològic en seu parlamentària i el vulgui acotar exclusivament als seus associats. Els dos organismes han emès un comunicat conjunt en el qual «deplorem profundament que amb tots els esforços per “Revisar, Recuperar, Replantejar, i Recordar” que existeix un Codi Deontològic de la professió periodística, que tot just acabem de validar en el marc del VI Congrés de Periodistes, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), l’empresa pública de referència a Catalunya, el menystingui i el vulgui acotar estrictament als col·legiats i col·legiades».

El CPC i el CIC asseguren que «ens entristeix profundament que, quan tots els esforços de la majoria de mitjans públics de proximitat del país s’adhereixen al Codi Deontològic, quan molts col·legiats i col·legiades el promouen com a document base d’una millor praxi del periodisme, la CCMA en seu parlamentària se’n desdigui per justificar la vulneració d’un dels punts del Codi: la delimitació clara entre publicitat i informació.»

«Denunciem el menysteniment inadmissible de la presidenta en funcions de la CCMA envers el Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes i la manca de respecte pel mateix Llibre d’Estil de la CCMA que diu defensar. Cal recordar-li que el Llibre d’Estil agafa com a referència en algun punt el Codi Deontològic del Col·legi de Periodistes ( 1.1.3.2.2 clàusula de consciència). El Llibre d’Estil de la CCMA també coincideix amb el Codi Deontològic quan considera incompatible l’exercici del periodisme i la publicitat, el que suposa un clar conflicte d’interessos ( 1.1.3.3.2 Incompatibilitats i 2.1.1.2.3 Restriccions informatives, censura i autocensura). És, per tant, tota una irresponsabilitat que la vicepresidenta de la CCMA ignori els principis bàsics de l’exercici periodístic.»

El comunicat acaba dient que «som molts els periodistes, col·legiats i no col·legiats que maldem diàriament per un millor exercici de la professió per tal de servir millor els ciutadans d’aquest país. Sabem que la majoria de mitjans s’han dotat dels seus Llibres d’Estil i dels seus comitès professionals, i valdria la pena recordar que aquest és un fet pel qual el Col·legi de Periodistes ha lluitat durant anys perquè així sigui a tots els mitjans públics o privats. És per això que sorprèn i entristeix doblement la posició de la CCMA relegant el Codi Deontològic a un document de voluntats individuals.»