El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha decidit obrir un procés de mediació per desbloquejar la formació del Consell d’Administració de Badalona Comunicació. L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, es va adreçar al CAC perquè els candidats proposats no havien aconseguit els vots necessaris.

El ple del CAC acordat suggerir a l’Ajuntament de Badalona que faci una nova proposta de candidatures al Consell d’Administració amb persones independents que no siguin regidors ni de lliure designació de l’Ajuntament.

El Consell de l’Audiovisual insisteix que la proposta de les persones nomenades per gestionar l’empresa pública ha de fonamentar-se en “la capacitat, el mèrit i la idoneïtat dels candidats” i ha demanat que s’incorpori la justificació d’aquests nomenaments. També ha recordat al consistori badaloní que ha de nomenar tres representants del Consell de Ciutat en el Consell Consultiu Assessor de Badalona Comunicació.

Aquesta resolució del CAC no ha agradat a l’alcalde de Badalona. Xavier García Albiol (PPC) s’ha mostrat “indignat i molest” i ha anunciat que presentarà un recurs davant d’aquest organisme i que, en cas de no prosperar, anirà als tribunals ordinaris.

Pel que fa al futur dels mitjans municipals de Badalona, l’alcalde ha dit que la seva voluntat és mantenir-los però que “no es pot suportar el cost actual mensual de 200.000 euros” i ha afegit que “donada la situació econòmica actual, el pressupost per a la ràdio i la televisió pública és de 100.000 euros”.

L’empresa pública Badalona Comunicació gestiona la ràdio, la televisió i la revista municipal i en la renovació els set membres del seu Consell d’Administració no s’ha arribat a la majoria necessària de dos terços.