Prop d’un centenar de persones es van concentrar ahir a la plaça de Sant Jaume per mostrar el seu rebuig al tancament de la radiotelevisió pública valenciana decretada pel Govern autonòmic del PP. La protesta va aplegar professionals de diferents mitjans així com un col·lectiu de ciutadans valencians residents a Barcelona. L’acte havia estat convocat –amb els hashtags #BCNambRTVV i #RTVVnoestanca– per Mitjans en lluita i l’SPC hi va donar suport. Durant la concentració es va llegir el manifest de solidaritat amb els treballadors d’RTVV en el qual s’afirma que «no és veritat que amb el tancament de la radiotelevisió pública s’evitin retallades a escoles i hospitals: és el contrari, si RTVV es tanca, es retalla el dret a la informació, que ha de servir per denunciar els abusos dels governs».

També s’assegura en aquesta declaració que «tancar RTVV és un nou atac mediàtic contra el valencià i la normalització lingüística que ja va tenir com a dolorós precedent la fi de les emissions de TV3 al País Valencià». Finalment també es destaca que «la resistència dels treballadors de la televisió pública grega ERT marca el camí: un camí de lluita que ha arrossegat moltes complicitats a la societat i així resisteix les mesures d’un govern que sembla que s’inspiren en Fabra i en Rajoy». En el decurs de l’acte també es va recordar que RTVV no és la primera televisió pública que tanca el PP, ja va succeir el mateix amb RTV de Mallorca.