Junta Executiva de l'SPC

Inici/Junta Executiva de l'SPC

L’SPC secunda la vaga del 8-M, en suport de les dones comunicadores

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) secunda la Vaga General Feminista del 8 de març en l'àmbit del periodisme i la informació perquè és del tot solidari amb els plantejaments de les dones comunicadores i les seves denúncies sobre les desigualtats de gènere a les empreses, la bretxa salarial, les violències i assetjament que pateixen, el desequilibri de la participació de les dones als mitjans i el tractament sexista de la informació. Les dificultats de conciliació entre vida personal, familiar i laboral, que amb la irrupció de la pandèmia s'han disparat.

|2021-02-24T13:40:15+01:0024/02/2021|Comunicats|

El canvi de propietat a ‘Diari de Terrassa’ comporta vuit acomiadaments. L’SPC se solidaritza amb les persones afectades

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) dóna suport als treballadors i treballadores del Diari de Terrassa acomiadats en el marc del procés concursal que ha finalitzat amb la compra del rotatiu egarenc per part de l’empresa editora del Diari de Sabadell. L'SPC se solidaritza amb les persones afectades, que perden la feina en un moment molt difícil per a la professió, que castiga especialment la premsa en paper.

|2021-02-15T12:22:49+01:0010/02/2021|Comunicats|

En defensa del Dret a la Informació, contra els atacs a la periodista Anna Grau

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) vol expressar el seu rebuig als atacs de què ha estat objecte la periodista Ana Grau en les darreres setmanes. La nostra organització sempre ha denunciat les agressions de tota mena contra professionals de la informació a causa de la seva tasca professional.

|2021-02-15T12:09:58+01:0007/01/2021|Comunicats|

Estat d’alarma informatiu: La utilització política de la pandèmia converteix la informació en propaganda

Ja fa quasi sis setmanes que el Govern espanyol va decretar l'estat d'alarma arran de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, que ha comportat l'ordre de confinament de la ciutadania. Això ha provocat efectes de tota mena de la majoria dels quals costarà molt refer-se. Un dels més nocius l'hem vist en allò que afecta el dret a la informació de la ciutadania.

|2021-02-25T17:20:07+01:0023/04/2020|Comunicats|

Els efectes laborals de la pandèmia del coronavirus: Com el 2008, la pèrdua de feina castiga amb escreix els i les ‘freelances’

Des del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) estem seguint amb inquietud com afecta la crisi per la pandèmia del coronavirus en el món de la comunicació. I estem veient com els i les periodistes a la peça són de nou el col·lectiu més castigat per les conseqüències que la crisi sanitària està provocant als mitjans de comunicació, com també en el conjunt del teixit empresarial.

|2021-02-25T13:46:23+01:0001/04/2020|Comunicats|

8-M: Per uns mitjans de comunicació sense masclisme i amb visió de gènere

En el Dia Internacional de la Dona, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) i el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) reclamem uns mitjans i empreses de comunicació lliures de masclisme i de qualsevol mena de violència contra les dones periodistes i comunicadores, entre les quals l'assetjament sexual pel fet de ser dones i, en la seva última i preocupant expressió, l'assetjament en lí

|2021-02-25T18:51:18+01:0006/03/2020|Comunicats|

En defensa de la independència dels mitjans públics

11 d'octubre de 2019 Davant del període polític que s'acosta, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) manifesta el següent:

Etiquetes: , , , , , , , ,
|2019-10-11T15:55:17+01:0011/10/2019|Comunicats|

Campanya per dignificar el periodisme i la informació

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) inicia avui a través de la plataforma Goteo una campanya de micromecenatge per impulsar diversos projectes que tenen com a objectiu principal la millora de les condicions laborals dels i les periodistes i la defensa aferrissada de la llibertat d’expressió i del Dret a la Informació de la ciutadania. La informació és vital per a la democràcia i la formació de l’opinió pública. Per tant, no pot ser tractada com una mercaderia, sinó com un bé social bàsic.

|2021-02-25T18:13:56+01:0007/10/2019|Comunicats|

Aquest 8 de març torna a ser jornada de vaga feminista

Enguany, com l’any passat i l’anterior, pren força la vaga de cures, laboral, de consum i d’estudiants en el Dia Internacional de les Dones. El moviment feminista, de fet, està celebrant ‘8 dies de revolta’ des de l’1 de març.

Etiquetes: , , , , , , ,
|2019-03-02T10:59:11+01:0002/03/2019|Comunicats|

Davant l’inici del judici als líders independentistes: Només la via política resoldrà un conflicte polític

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), davant l'inici del judici contra els líders independentistes torna a expressar el seu convenciment que un conflicte polític com el que hi ha al darrere d'aquesta situació, només es podrà resoldre per la via política entre les parts implicades. Compartim la denúncia d'una bona part de la societat catalana sobre la inexistència d'incitació a la violència per part dels encausats que converteixen en un despropòsit les acusacions dels delictes més greus als quals s'han d'enfrontar.

Etiquetes: , ,
|2019-02-11T16:00:54+01:0011/02/2019|Comunicats|