Funcionament

Drets d’imatge

Un dels inconvenients que tenen els fotògrafs en la seva feina diària és saber si cal demanar permís o no per prendre fotografies a les persones que es troben en un espai públic. Per tenir les coses clares ens hem de remetre a la Llei de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar, i a la pròpia imatge. Maria Rosa Vila, periodista i editora gràfica, ha analitzat el contingut de la llei en el seu blog Enfocant.

By |2020-08-25T14:19:36+01:0021/06/2011|Comentaris tancats a Drets d’imatge

Els drets dels Drets d’Autoria

Veient com cada dia que passa s’agreuja la precarietat entre els treballadors de la comunicació, que cada vegada es contracten menys fotògrafs en plantilla i cada vegada hi ha mes fotògrafs i periodistes a la peça, periodistes independents, o freelance, cal tenir més clar quins són els nostres drets, especialment en un àmbit tan desconegut com els drets d’autoria. Els informadors, sigui quina sigui la seva especialitat professional: gràfics, literaris...– han de tenir clar quins són els seus drets i fer-los valdre.

By |2020-08-25T14:33:27+01:0014/06/2011|Comentaris tancats a Els drets dels Drets d’Autoria

Federació Internacional de Periodistes

Des de l’1 de gener de 2009 l’SPC, a través de la FeSP, és membre de ple dret de la Federació Internacional de Periodistes (FIP), que exerceix la representació efectiva dels professionals de la informació en la defensa dels seus drets. La FIP és la major organització mundial de periodistes. Avui representa uns 600.000 periodistes de més de 120 països.

By |2021-05-03T12:37:19+01:0021/03/2011|Comentaris tancats a Federació Internacional de Periodistes

Funcionament

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació és un sindicat independent, unitari i plural que defensa els interessos –professionals i laborals– dels informadors.

By |2020-09-09T19:06:14+01:0028/04/2010|Comentaris tancats a Funcionament