SPC

Inici/SPC

Propostes de les candidatures per al 14-F en matèria de dret a la informació i de comunicació

Com en cada contesa electoral, l'SPC ha analitzat els diferents programes electorals de les candidatures que es presenten per veure les seves propostes en l'àmbit específic de la informació i la comunicació. És obvi que hi ha altres àmbits en els programes amb propostes que afecten els i les professionals de la informació però ho fan de manera similar a la d'altres col·lectius socials o professionals. Propostes en l'àmbit laboral, econòmic, de gènere que també ens impliquen, però en aquest informe recollim les que es refereixen a qüestions essencialment periodístiques.

Etiquetes:
|2021-02-24T18:30:06+01:0011/02/2021|Notícies|

L’SPC parla a Esplugues TV de les peticions a les candidatures i de les recomanacions per fer una bona informació sobre la COVID19

Una vegada més, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), ha participat en el programa Línia de Servei d'Esplugues Televisió per parlar de periodisme i dret a la informació. Va intervenir-hi el president del Sindicat, Francesc Ràfols, que va parlar, en primer lloc, del llibre 'Sindicalisme periodístic', editat pel sindicat per explicar i analitzar l'activisme laboral i professional en els mitjans de comunicació al llarg de la història.

Etiquetes: , , ,
|2021-02-15T12:24:49+01:0010/02/2021|Notícies|

‘Sindicalisme Periodístic’, un repàs dels 130 anys d’història d’activisme laboral i professional en el periodisme català

Sindicalisme Periodístic. 130 anys d'activisme laboral i professional en el periodisme català és el títol del llibre que ha editat el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) en el qual fa un repàs del sindicalisme desenvolupat al llarg de la història per professionals de la informació en el seu lloc de treball. Aquest projecte es va posar en marxa quan el sindicat va complir 25 anys i ha culminat en les darreres setmanes. Ha comptat amb el suport del departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

Etiquetes: , , , ,
|2021-02-23T11:32:57+01:0002/02/2021|Notícies|

El periodisme reclama a les candidatures al Parlament que assumeixin la defensa del dret a la informació com a prioritat

Diverses entitats periodístiques hem enviat a les candidatures a les pròximes eleccions al Parlament –en data pendent de confirmació– les reivindicacions del sector per millorar el periodisme i garantir el dret a la informació de la ciutadania.

Etiquetes: , , , , ,
|2021-03-03T12:04:19+01:0027/01/2021|Notícies|

L’Organització Internacional del Treball demana més reconeixement i protecció per als qui teletreballen

L'Organització Internacional del Treball (OIT) –l'agència laboral de l'ONU– ha comprovat que els centenars de milions de persones que treballen des de casa seva representen gairebé el 8% de la força laboral mundial, fins i tot, abans de la COVID-19. També diu que són més vulnerables als abusos laborals de les empreses. Atès que el treball a domicili es desenvolupa en un espai privat, sovint és «invisible». Als països d'ingressos baixos i mitjans, per exemple, gairebé tots els treballadors en el domicili (90%) treballen de manera informal.

Etiquetes: , , ,
|2021-02-15T12:17:36+01:0022/01/2021|Notícies|