Els treballadors de la redacció de Barcelona d’El Punt Avui van decidir ahir en assemblea mantenir la vaga de firmes que van iniciar el 5 de desembre passat com a protesta contra l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) anunciat per l’empresa editora del diari, Hermes Comunicacions, i la seva decisió de tancar el centre de treball de Barcelona. Aquesta mesura de protesta es mantindrà fins el dia de les eleccions del 21-D, aquest inclòs. L’empresa planteja acomiadar un 40% de la plantilla, formada per gairebé 250 treballadors entre el centre de treball de Barcelona i el de Girona, i vincula la seva decisió a la intervenció dels comptes de la Generalitat.

Els treballadors consideren que es tracta d’una mesura extrema i exigeixen la retirada de l’ERO. També rebutgen el tancament del local de la redacció de Barcelona. Més enllà del fet que un diari nacional com El Punt Avui no disposi d’una seu a la capital de Catalunya, els treballadors temen que el tancament del local impliqui, a la pràctica, la desaparició de la plantilla vinculada al centre de treball de Barcelona.