Un 85% de la plantilla de l’empresa d’El Periódico, formada per 500 treballadors, ha secundat la primera jornada de vaga convocada davant la negativa de l’empresa de trobar solucions per evitar el tancament de la rotativa de Parets, segons fonts el comitè d’empresa. Els treballadors del grup donen així suport als seus companys de la rotativa en la defensa dels 102 llocs de treball.

Aquest migdia els treballadors han fet una manifestació que ha sortit de la seu d’El Periódico i ha anat fins a la seu central de la Caixa, a l’avinguda Diagonal, entitat que controla les finances del grup. Quan la manifestació ha passat a l’alçada de la seu de Catalunya Ràdio una cinquantena de treballadors han sortit a les portes per donar suport als companys de Zeta amb crits d’unitat i de suport als mitjans de comunicació públics i privats en la lluita contra les retallades i els tancaments.

L’empresa manté una actitud de total bloqueig a les propostes tant del mediador de la Generalitat com del comitè per trobar fórmules alternatives al tancament. El comitè d’empresa ha proposat baixes voluntàries, prejubilacions i un ERO temporal. Amb aquestes mesures estalviarien més d’un milió d’euros, però la direcció de l’empresa insisteix en la necessitat de reduir les despeses en quatre milions i mig i presentar l’ERO d’extinció de contractes fins a les últimes conseqüències.

Demà tindrà lloc la segona jornada de vaga d’una setmana plena de mobilitzacions en els mitjans de comunicació. La setmana començava amb una acampada dels treballadors de Catalunya Ràdio per la decisió de l’empresa d’eliminar una trentena de corresponsalies i continuava amb la vaga de 24 hores a l’ACN per la reducció del pressupost destinat al 2013 i que suposarà l’acomiadament d’una bona part de la plantilla.

Vídeo de les mobilitzacions dels treballadors del Grup Zeta per salvar els llocs de treball de la rotativa de Parets