El comitè d’empresa de BTV (Amaranta Tec-Com) volem manifestar avui la nostra solidaritat amb els companys i companyes de Televisió de Catalunya, que abans d’ahir es van quedar sense conveni laboral. El context de crisi econòmica i retallades no justifica que la direcció d’una empresa de comunicació com la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) pretengui adoptar de forma unilateral mesures en contra dels interessos dels seus treballadors, legítimament representats pels comitès d’empresa de TVC i Catalunya Ràdio. És ben sabut que les nostres condicions salarials estan molt per sota de les seves, però el que cal és treballar per millorar la situació de tot el sector audiovisual a Catalunya, no pas intentar igualar-les a la baixa. Sobretot, no volem que se’ns faci servir com a excusa o exemple en cap negociació amb aquest objectiu.

Els companys de Televisió de Catalunya fan vaga avui fins a la mitjanit i demà fins a les 2 de la matinada de dimarts. Això impedeix la retransmissió per TV3 de la gala dels Premis Gaudí d’aquesta nit, que en canvi es podrà veure a través de BTV i una quinzena de televisions locals de tot Catalunya. Volem deixar clar que aquesta decisió de la nostra empresa i la Xarxa Audiovisual Local (XAL), que preserva la difusió de la gran festa del cinema català, en cap cas representa un boicot a la protesta dels treballadors de Televisió de Catalunya. El comitè d’empresa de BTV (Amaranta Tec-Com) convida tant a sumar-se a la protesta que han convocat a les 19 h davant del Barcelona Teatre Musical com a gaudir de la retransmissió a través de la nostra televisió a partir de les 21.45 h.

Barcelona, 2 de febrer de 2014