Dilluns 4 de maig es va celebrar a Lleida el Simposi sobre llibertat de premsa, organitzat per la Demarcació del Col·legi de Periodistes de Catalunya en aquesta ciutat i la Universitat de Lleida. L’objectiu era, amb motiu del Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, que és el 3 de maig, promoure el debat sobre els diversos aspectes que hi ha al voltant d’aquesta qüestió. L’SPC hi va participar amb la ponència «L’obligació dels poders públics a garantir el dret a la informació en el segle XXI». També va aprofitar la sessió per difondre l’informe realitzat recentment de la comparativa sobre legislacions a Europa del dret a la informació. El sindicat ha felicitat els organitzadors per aquesta iniciativa i els encoratja a mantenir-la en els pròxims anys. El CPC difondrà en els pròxims dies el contingut d’aquests debats.