El pròxim 3 de maig es realitzarà un acte per commemorar l’1 i 3 el de Maig, Dia Internacional del Treball i Dia Mundial de la Llibertat de Premsa respectivament, que els professionals de la informació sempre celebrem junts. Està organitzat conjuntament per l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), Solidaritat i Comunicació (SiCom) i Som Atents i té com a lema Periodisme digne, ciutadania lliure.

L’acte es farà als jardins Jaume Perich, a l’interior de l’illa que fan els carrers Granvia –per on hi ha l’entrada–, Bailén, Diputació i Girona, i començarà a dos quarts de set de la tarda. Tindrà un marcat caràcter entre reivindicatiu i lúdic. Encara s’està acabant d’organitzar i de dissenyar però és previst que hi hagi actuacions musicals i dramatitzacions, un mural perquè la gent pugui escrigui i dibuixar el que vulgui, la difusió i recollida de signatures del pentadecàleg «15 accions per un periodisme digne», repartiment del diari Il·legal Times, intervencions de representants de diversos sectors de la professió que han patit problemes laborals i professionals en les darreres setmanes i mesos. La presentació de l’acte correrà a càrrec de la periodista Cristina Puig.

Acte de celebració de l’1 i el 3 de Maig de 2018

Motiu: Dia Internacional del Treball i Dia Mundial de la Llibertat de Premsa
Lema: Periodisme digne, ciutadania lliure
Dia: Dijous 3 de maig, a partir de dos quarts de set de la tarda
Lloc: Jardins Jaume Perich: Interior de l’illa Granvia-Bailén-Diputació-Girona.
Transport públic: Metro: L2 (Tetuan) i L4 (Girona). Bus: H12, 6, 7, 19, 50, 51, 54, 55, 62