Diverses organitzacions de periodistes catalanes, amb l’adhesió de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), han fet públic avui un manifest de suport a Julian Assange coincidint amb l’inici del judici al Regne Unit per a la seva extradició als Estats Units. En aquest escrit s’afirma que enviar el fundador de Wikileaks als EUA «obrirà el camí perquè els governs enjudiciïn periodistes en qualsevol lloc del món, la qual cosa establiria un perillós precedent per a la llibertat de premsa a escala mundial.»

Els signants del manifest afirmen que «com a periodistes i organitzacions de periodistes que creuen en els Drets Humans, la llibertat d’informació i el dret de la ciutadania a saber, exigim l’alliberament immediat de Julian Assange». Les entitats firmants són l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), el Sindicat de la Imatge UPIFC, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) –amb l’adhesió de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)–, i Solidaritat i Comunicació (SICOM).

Aquest escrit beu del que van impulsar fa unes setmanes diverses organitzacions internacionals de periodistes i al qual l’SPC i altres entitats professionals i socials també s’hi han adherit.