L’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que el Grup Z ha impulsat al diari Sport s’ha saldat finalment amb l’acomiadament de 29 persones, sis d’elles com a baixes voluntàries. Els directius del diari no han mostrat en cap moment la mínima intenció de negociar i han imposat una reestructuració salvatge, sense cap raó econòmica que la justifiqui, que és el que al·legava l’empresa. L’SPC mostra la seva solidaritat amb la plantilla del rotatiu –especialment amb les persones afectades que perden el seu lloc de treball– i assumeix els seus arguments de rebuig a l’expedient. El sindicat denuncia l’actitud de l’empresa amb un ERO injust de cap a peus i que té més un aire de revenja que d’una decisió de futur per al diari. El detall que els afectats per l’Expedient se n’assabentessin que hi estaven inclosos amb la lectura al mig del carrer de la llista per part de l’advocat que porta el cas dibuixa clarament el tarannà d’una empresa que ha maltractat els seus treballadors.

L’empresa entregarà el pròxim dilluns les cartes d’acomiadament a partir de les deu del matí. El comitè d’empresa demana el suport dels treballadors del sector amb les persones afectades per l’ERO. En aquest sentit els proposa que el dilluns 18 de desembre entre les 10.00 del mati i les 13.00 dels migdia assistir a una concentració a la orta del diari –Consell de Cent, 425– per acompanyar-los i solidaritzar-s’hi. No es tracta d’estar allà tota l’estona, sinó que tota l’estona hi hagi gent de la professió amb els companys i companyes de l’Sport que rebran la carta d’acomiadament en aquell moment.