El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) s’ha adherit al manifest «No amb els nostres mitjans» que demana als periodistes que es posicionin de manera rotunda contra la propagació d’idees xenòfobes o discriminatòries a través dels mitjans catalans. Aquesta és una iniciativa impulsada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i la Plataforma Diverscat que pretén denunciar els discursos racistes d’alguns candidats amb vistes a les pròximes eleccions municipals del 24 de maig.

Al manifest es demana als professionals de la comunicació que es comprometin «a no convertir-nos en transmissors/es ni altaveus de discursos de l’odi, que incitin a la discriminació, que propaguin falsos rumors o promulguin la supremacia o la preeminència d’una part de les persones que viuen a Catalunya sobre unes altres». També s’hi afirma que «és responsabilitat dels i les professionals dels mitjans: desemmascarar els discursos de l’odi, combatre’ls quan s’expressin a través dels nostres mitjans i denunciar, si s’escau, a la Fiscalia de Delictes d’Odi i Discriminació qualsevol declaració feta a través d’aquests mitjans.». L’SPC insta el conjunt de la professió a adherir-se al manifest i a assumir els compromisos que se’n desprenen.