El pròxim 26 d’octubre es celebrarà al Disseny Hub de Barcelona, a la plaça de les Glòries, la Jornada Periodismes diversos, periodismes transformadors, que comptarà en la presència del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació en una de les sessions programades. La trobada està organitzada pel Grup de Comunicació de la Xarxa Antirumors de Barcelona, formada per persones, associacions, entitats, equipaments, serveis municipals i l’Ajuntament de Barcelona que treballen de forma col·laborativa per eliminar els rumors, els estereotips i les discriminacions que dificulten la convivència a la ciutat. En l’actualitat, la Xarxa compta ja amb més d’un miler de membres.

L’objectiu de la trobada és definir, impulsar i promocionar dinàmiques periodístiques i comunicatives connectades, de manera real i significativa, amb la diversitat sociocultural de Barcelona. S’hi presentaran propostes, eines i metodologies que permetin donar resposta a dos reptes de la comunicació en societats cada cop més diverses culturalment. En primer lloc com fem un periodisme que escolti tothom i també com fem un periodisme que parli a tothom.
Des de la Xarxa BCN Antirumors es pretén que a partir d’aquests eixos de reflexió es generin ponts de col·laboració, aliances, sinergies i intercanvi de coneixements. La intenció és que això no es produeixi només entre professionals de la informació; també entre professionals de la informació i altres agents socials que, des de la seva diversitat (cultural, religiosa…), són part de l’agenda informativa de la ciutat, però veuen limitat i/o tergiversat el seu accés als mitjans de comunicació.

Aquesta és la primera, d’un conjunt d’accions, encaminades a consolidar una plataforma digital col·laborativa, de referència per a periodistes i mitjans de comunicació que faciliti eines, recursos i contactes que promoguin la normalització i millora del tractament de les informacions relacionades amb la diversitat. L’objectiu és evitar així que determinats enfocaments de les notícies fomentin o consolidin rumors i estereotips infundats.

Com que l’aforament de l’espai és limitat, per assistir-hi, que és gratuït, cal fer la inscripció prèvia.