El dimecres 21 de novembre, en el marc de la XV edició del Festival de Cine de Drets Humans de Barcelona, se celebrarà una taula rodona amb el títol Impacte social de la propagació de ‘fakenews’ i la postveritat. En aquesta sessió hi participaran Quico Ràfols, president de l’SPC, Josep Carles Rius, president de la Fundació Periodisme Plural, i Cristina Ribas, periodista i coordinadora del postgrau en Tecnopolítica i Drets en l’era digital a la Universitat Pompeu Fabra (BSM-UPF).

Aquest certamen és el més antic de l’estat espanyol en matèria de cine independent. Segons expliquen els organitzadors, la seva missió és popularitzar els drets humans a través del setè art, oferir suport directe a activistes, periodistes i altres feines que viuen sota amenaça, establir plataformes col·lectives en aquest àmbit i convertir el cine en un instrument inclusiu per a aquelles persones que viuen sense llibertat.

En el marc del festival es realitzen cinc meses rodones sobre qüestions relacionades amb la temàtica que tracta, com el comerç d’armes, el canvi climàtic o les fake news. En aquesta darrera és en la que participarà l’SPC. Els cinemes Texas i Maldà col·laboren amb aquesta iniciativa programant a les seves sales el centenar de pel·lícules que participen al certamen.

Les fake news no són un invent recent ja que la desinformació i la mentida és un fet que ve de lluny. Les xarxes socials han contribuït a fer la bola més gran, però en cap cas són les culpables d’aquesta situació. El que cal són instruments per combatre-les i educació i formació per veure-les venir.

Festival de Cine de Drets Humans de Barcelona Taula rodona
Títol: Impacte social de la propagació de ‘fakenews’ i la postveritat
Lloc: Col·legi de Periodistes de Barcelona. Rambla Catalunya, 10; Barcelona
Dia: Dimecres, 21 de novembre de 2018