El fotoperiodista Isidre Garcia –que col·labora amb diversos mitjans de comunicació catalans– serà jutjat aquest 26 de març acusat d’un delicte d’agressions contra agents dels Mossos d’Esquadra i d’un altre de lesions pels quals la Fiscalia li demana quatre anys de presó. Els fets es remunten al 26 de maig de l’any 2016 durant les protestes per l’expropiació de l’immoble conegut com a Banc Expropiat. El fotoperiodista nega les acusacions policials i es mostra convençut que a la vista que se celebrarà en el Jutjat del Penal núm. 5 de Barcelona podrà demostrar la seva innocència. El ministeri públic sol·licita també una multa de 40.000 euros que els advocats de la Generalitat han elevat fins als 69.000.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) ha mostrat la seva solidaritat amb el fotoperiodista i dóna suport a la defensa –exercida per l’advocada Anaïs Franquesa que demana la lliure absolució d’Isidre Garcia. En el seu escrit, Franquesa nega l’acusació dels Mossos que el fotoperiodista va llençar una tanca metàl·lica contra un agent que li va provocar lesions i afirma que quan va començar la càrrega policial es va allunyar del lloc dels fets, la plaça de la Revolució, al barri de Gràcia.

El cas protagonitzat per Isidre Garcia ha estat recollit per l’Observatori Media.cat, en el Mapa de la Censura que elabora aquesta entitat de seguiment de les accions que es produeixen que afecten el dret a la informació de la ciutadania i la llibertat d’informació dels i les professionals de la informació.