La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) ha qualificat de “molt greu intent de censura” la petició del Govern central al canal nord-americana Bloomberg TV perquè suprimís la part de l’entrevista que li va fer a Mariano Rajoy en què se li va interpel•lar pel ‘cas Bárcenas’.

“És un clar intent de censura, totalment rebutjable”, ha declarat a Servimedia el secretari de Comunicació de la FeSP, Agustín Yanel. “És molt lamentable que el president del Govern central i del PP es negui a continuar parlant del cas de corrupció més gran que afecta el seu partit, i és igualment lamentable que, per aconseguir-ho, algun dels seus assessors no hagi dubtat a demanar a una cadena de televisió que censuri diverses de les respostes”.

Segons la FeSP, el Govern central “acostumar a telefonar a Espanya als mitjans de la seva confiança abans que publiquin una informació, per saber de quina manera tractaran un assumpte o què preguntaran en una entrevista, i algun ‘llest’ de l’entorn del president devia pensar que als Estats Units podia fer el mateix. Es va equivocar, i seria bo que aprenguessin la lliçó per deixar que els periodistes puguem treballar aquí sense aquestes pressions ni intents de censura”.

Per a la FeSP, “aquest episodi és una prova més del poc respecte que té el president envers els mitjans de comunicació, amb compareixences davant els periodistes sense permetre preguntes, rodes de premsa molt escasses, entrevistes que es poden comptar amb els dits de les mans”.

“El Govern central i el PP s’equivoquen en tractar de mantenir a Rajoy totalment separat del ‘cas Bárcenas'”, va afirmar Yanel, “com si ell no hagués estat el president del partit mentre el seu tresorer i home de confiança, Luis Bárcenas ¡, es va enriquir escandalosament i presumptament va dur a terme unes activitats per al finançament il•legal del PP, que està investigant el jutge”.