La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) comparteix la inquietud que han expressat una quinzena de mitjans de comunicació “alternatius” en un manifest donat a conèixer el passat 27 de maig.

En el manifest exposen que tant aquests mitjans com els seus informadors es troben en el “punt de mira” de les reformes legals aprovades pel Govern del PP, amb la complicitat de CiU, que aspiren a fer legals formes de repressió que afecten fonaments bàsics de la democràcia.

Per a la FeSP és evident que aquests mitjans s’han convertit en gairebé l’únic recurs per obtenir informació sobre les activitats dels moviments i organitzacions ciutadanes que s’han mobilitzat contra les mesures econòmiques i laborals que afecten la major part de la ciutadania. Això, davant d’una majoria de mitjans de comunicació de grans corporacions comercials que s’han dedicat a ignorar i fins i tot a criminalitzar les seves activitats.

Els nombrosos periodistes que es troben a l’espera de judici per les denúncies de membres de les Forces de Seguretat de l’Estat pertanyen tots a aquests mitjans “alternatius”. Aquestes denúncies es deriven de la tasca informativa desenvolupada en manifestacions o actes de resistència passiva de les organitzacions ciutadanes.

Com assenyalen en el manifest, les denúncies contra els periodistes Jaume Alekos, Alicia Armesto, Raúl Capin, Adolfo Luján, Pitu, Iraitz Salegi, Bor o l’atac d’agents de la Policia autonòmica catalana a la redacció de Directa, es fa difícil no entendre’ls com una fustigació als mitjans que no es deixen condicionar en la tasca informativa pels interessos del mercat.

La FeSP encoratja a aquests mitjans a que continuïn en la seva línia de treball i fa una crida als mitjans de comunicació alternatius i als moviments socials a treballar conjuntament contra la repressió i a mobilitzar-se contra les normes legals que el Govern central promou per emparar-la.