El comitè d’empresa de TV3 denuncia que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha delegat la seva representació legal en el cas dels 7 anys de presó contra un treballador acusat de filtrar unes dades internes en un advocat conegut per la defensa processal de neonazis, bandes de crim organitzat, maltractadors, assassins de dones, i màfies policials, el lletrat Wenceslao Tarragó. Aquest representarà, doncs, la CCMA en el judici del dia pròxim dijous 30 de juny. Tarragó és des de fa uns anys soci del despatx d’advocats penalistes (Enric Estruch) que a vegades treballen per a la Corporació. Però Tarragó és un advocat conegut per la defensa processal en casos força tèrbols i entre els treballadors de la radiotelevisió pública catalana ha provocat un gran malestar que l’empresa hagi escollit un lletrat d’aquest perfil per representar-la.

El comitè ha anunciat les pròximes accions que farà en suport d’aquest company. En un comunicat fet públic ahir clama un cop més que «ja n’hi ha prou d’aquesta història sinistra: Duart, Llorach, consellers de la CCMA, retireu la demanda contra el nostre company i deixeu-nos en pau». Demà dimecres 29 de juny, el comitè d’empresa assistirà a la sessió de control al govern al Parlament de Catalunya. Està previst que algunes formacions polítiques interpel·lin sobre el cas de la demanda de presó de 7 anys. El mateix dia, per la tarda, es celebrarà una assemblea i ha convocat tothom que pugui, a la Ciutat de la Justícia per al dijous 30 de juny. A dos quarts hi començarà el judici i «volem acompanyar i donar un suport càlid i presencial al nostre company».

Sobre el perfil de Wenceslao Tarragó, no es pot negar que tothom té dret a un advocat que el defensi però que la Radiotelevisió pública catalana contracti el mateix que ho fan neonazis o persones que pertanyen a altres col·lectius més que tèrbols no deixa de ser significatiu. Al marge dels híperenllaços a notícies de premsa que evidencien la trajectòria professional de Tarragó i que ja hem incorporat en aquest text, el comitè d’empreses de TV3 en disposa d’altres que completen el seu currículum.