El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) mostra la seva satisfacció per l’alliberament de l’escriptor i periodista suec d’origen turc Hamza Yalçin, que portava empresonat prop de dos mesos al centre penitenciari de Can Brians. El jutge que s’ocupa del cas, Ismael Moreno, havia denegat anteriorment la seva llibertat provisional al·legant que Yalçin no disposava de residència a Espanya.

Inicialment, en tasques coordinades pel PEN Català, es va buscar un allotjament a Barcelona –atès que estava empresonat a Catalunya, ja que va ser detingut a l’aeroport del Prat el 3 d’agost passat–, qüestió que ja s’havia resolt favorablement. El jutge, però, ha exigit que el pis en qüestió havia d’estar a Madrid ja que el periodista ha de presentar-se regularment a l’Audiència Nacional. Un altra mesura adoptada pel magistrat és la retirada del passaport.

La llibertat de Yalçin era una qüestió que diverses entitats professionals i de defensa dels drets humans venien reclamant des que va ser detingut. Ara, el següent pas és aconseguir que el Govern espanyol denegui la petició d’extradició presentada pel Govern turc, que ha convertit el país en la presó de periodistes més gran del món.

L’SPC dóna l’enhorabona a Yalçin per la seva sortida de la presó i comparteix la felicitat que ell, la seva família, amics i companys senten en aquests moments. El sindicat va signar el manifest de suport a la seva persona i d’exigència que fos alliberat i celebra que tres setmanes després ja s’hagi aconseguit un primer pas.