• Català
  • Español
Contacte
  • Inici
  • SPC
    • Què és?
    • Qui és qui?
    • Història
    • Funcionament
    • Estatuts
    • Serveis
    • Afilia't
    • FIP
  • Informacions
    • Notícies
    • Comunicats
    • Altres comunicats
    • Opinió
    • Entrevistes
  • Documents
    • Convenis
    • Lleis
    • Estatuts de redacció
    • Sentències
    • Propostes
    • Estudis i informes
    • Fil Directe
    • Resolucions i manifestos
      • SPC
      • FeSP
      • Altres
    • Diversos
  • Congressos i jornades
    • Congressos
    • Històric fins al 2012
  • Àmbits
    • Dret a la informació
    • Drets d'autoria
    • Formació
    • Fotògrafs
    • Igualtat
    • Mitjans per a la immigració
    • Mitjans públics
    • Nous mitjans
    • Periodistes a la peça
    • Tarragona
  • Cerca
  • Mapa del lloc
Inici

Es presenta a Barcelona ‘Fade to black’, el llibre de Ricard García Vilanova

Noticies

SPC
- Dc 8 mai 2019
Es presenta a Barcelona ‘Fade to black’, el llibre de Ricard García Vilanova
Per: quico

El fotoperiodista freelance Ricard García Vilanova presentarà aquest dijous 9 de maig el seu llibre ‘Fade to black. Ascens i caiguda del califat del ISIS. 2011-2019. Síria, l'Iraq i Líbia (Editorial Blume). Es tracta d'una recopilació de fotografies i textos sobre la guerra de Síria, un conflicte que ell coneix bé perquè durant aquests nou anys ha viatjat allí en nombroses ocasions per desenvolupar el seu treball informatiu.

García Vilanova va ser segrestat per l'Estat Islàmic de l'Iraq i Síria (ISIS) al setembre de 2013, al costat del periodista Javier Espinosa, corresponsal del diari El Mundo a Orient Pròxim. Els dos van romandre en mans dels seus captors durant més de sis mesos, fins que van ser alliberats el 30 de març de l'any següent.

L'obra inclou fotografies dels els seus segrestadors, a els qui García Vilanova va voler visitar anys després a la presó per fotografiar-los. Segons va explicar ell mateix a Ràdio Nacional d'Espanya l'agost passat, a un d'ells li va preguntar si volia que transmetés algun missatge a la seva filla, a la qual va abandonar al costat d'altres dos germans i la seva mare quan es va unir al ISIS, però no va obtenir resposta.

Durant aquells mesos de segrest, el Sindicat de Periodistes de Catalunya i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) van participar a les mobilitzacions convocades per exigir el seu alliberament, la d'Espinosa, així com la del reporter Marc Marginedas, d'El Periódico de Catalunya, segrestat dues setmanes després que ells i que també va estar sis mesos retingut. L'SPC i la FeSP també van difondre i van donar suport a la campanya per a l'edició d'un llibre de García Vilanova, perquè pel fet de treballar com a freelance durant el temps de segrest no va percebre cap ingrés a diferència dels seus dos companys de captiveri que, a l'estar en nòmina, les seves empreses van seguir pagant-los el salari, cosa de la qual Garcia Vilanova no va poder gaudir i per això les seves finances van quedar malmeses.

El periodista Gervasio Sánchez, d'aquest llibre, n'ha dit: «Ricardo García Vilanova ha treballat sense descans durant anys. Ha anat, ha vist, ha sentit, ha explicat i ha tornat viu desenes de vegades. S'ha submergit a fons entre els grups humans amb els quals s'ha relacionat i diluït en cadascun dels escenaris violents en els quals ha treballat i ha aconseguit que els protagonistes de les seves històries s'oblidin d'ell. I això li ha permès documentar escenes de gran tensió i emoció amb gran naturalitat. Perquè les conseqüències dels desastres de les guerres de Síria, Líbia i l'Iraq i de la descomposició de les seves societats es pagaran durant dècades i tots nosaltres ens veurem afectats pel descomunal desastre».

La presentació de l'obra a Barcelona és la tercera que es fa a Espanya, després de les de Madrid i Saragossa. L'SPC convida a assistir-hi. La sessió serà a:

‘Fade to black. Ascens i caiguda del califat del ISIS. 2011-2019. Síria, l'Iraq i Líbia
Día: dijous 9 de maig
Hora: 19.00 hores
Lloc: CCCB – (Sala 1) Carrer Montalegre, 5. 08001 Barcelona
Amb l'autor, presentarán el llibre:
• Jordi Évole, periodista
• Sandra Balsells, fotoperiodista
• Leopoldo Blume, director de l'Editorial BLUME

Etiquetes:
  • SPC
  • Dret a la informació
  • Fotoperiodisme
  • Internacional
  • Periodistes a la peça
  • Professional
  • La Tafanera logo
  • Meneame logo
  • Twitter logo
  • Facebook logo
  • LinkedIn logo
  • del.icio.us logo
  • Google logo
  • ShareThis

Notícies

En record de Josep Maria Loperena
L'SPC s'adhereix al manifest en suport de Pere Fontanals, periodista manresà amenaçat per grups feixistes
La justícia britànica rebutja la sol·licitud d'extradició de Julian Assange
Més

Galeria d'imatges

II Assemblea de periodistes. 19 de juny de 2010
II Assemblea de periodistes. 19 de juny de 2010
mostra

SINDICAT DE PERIODISTES DE CATALUNYA
Sindicat de Professionals de la Comunicació
c/Roger de Llúria, 5 5è 1a
08010 Barcelona
Telèfon 93 412 77 63
spc@sindicatperiodistes.cat

© SPC
tots els drets reservats

Nota Legal

Mapa de situació


FESPFESPFESP
Entitat col·laboradora      

Contingut sindicat