L’Assemblea de Treballadors de Diari de Terrassa ens adherim a la convocatòria de vaga per a la premsa escrita del proper 28 de març per manifestar el nostre desacord amb la reforma laboral impulsada pel govern espanyol.

Ens manifestem en contra de l’abaratiment de l’acomiadament, de la pèrdua dels nostres drets fonamentals com a treballadors i del perill de precarització de la nostra feina.

Pocs dies després de la posada en marxa d’aquesta reforma, dos dels nostres companys han estat acomiadats dins d’un dels supòsits que contempla la nova llei. Els acomiadaments han tingut lloc tot i que fa menys d’un any vam acceptar entrar en situació d’ERO de reducció de jornada amb la condició que es mantinguessin els llocs de treball. L’empresa no ha estat capaç de complir el seu compromís.

Des del començament de la crisi, al 2008, la plantilla de Diari de Terrassa s’ha vist reduïda en gairebé un 20 per cent, l’empresa continua en pèrdues i tot apunta a què es manté la intenció de posar sobre les nostres espatlles totes les conseqüències de la crisi, amb el perill real de la pèrdua de més llocs de treballs, la modificació de les nostres condicions laborals i el manteniment d’aquesta situació d’incertesa que fa que gairebé trenta famílies tinguin en aquests moments l’ai al cor.

Paral•lelament el diari perd gruix, veu perillar seriosament la seva qualitat i la propietat deixa de confiar en el capital humà, que és el veritable sosteniment d’un mitjà de comunicació. Anys de coneixements i d’experiència queden en res quan es prioritzen els resultats comptables i no s’aposta pel futur del diari, per la feina d’un conjunt de professionals que no han fet res més que desviure’s durant anys i anys per fer un producte digne.

Davant aquesta situació, no podem mantenir-nos quiets i muts, sinó rebutjar frontalment una reforma laboral inhumana, injusta i inútil amb la qual només s’aconseguirà destruir encara més llocs de treball, precaritzar la professió i fer molt difícil la sortida de la crisi. Us convidem també a participar en aquesta vaga, demanant la retirada d’aquesta reforma.