Federico Mayor Zaragoza va inaugurar el Congrés de la FeSP amb un missatge en què va reclamar la implicació dels informadors amb la democràcia i la ciutadania.

Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundació Cultura de Pau i exdirector general de la UNESCO, ha enviat un missatge gravat en el qual ha afirmat que “el periodisme ha de ser concebut per la ciutadania com a essencial per a la democràcia”, en el seu missatge inaugural del congrés de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) celebrat el cap de setmana últim a Madrid.

Mayor Zaragoza va assenyalar en la seva intervenció que “no podem viure avui d’informacions esbiaixades, interessades i partidistes. El periodista, com a ciutadà, pot escriure i signar el que li sembli, però quan descriu el que ha passat ha de ser fidedigne”.

Ha remarcat que “avui , més que mai, els periodistes han de rebutjar ser la veu del seu amo”. “És absolutament imprescindible no assistir a rodes de premsa en què es neguen les preguntes o en què un personatge els parla a través d’un televisor de plasma”, ha afegit.

El president de la Fundació Cultura de Pau ha aplaudit que la FeSP celebri aquest congrés sota el lema “Nous reptes, noves propostes” perquè, segons ha dit, ja hi ha hagut molts diagnòstics sobre la situació actual i el que es necessita ara és “que es facin propostes i tractaments per a aquests diagnòstics”.

“L’important no és el passat, que ja està escrit, sinó el futur” , ha subratllat i ponderar que en l’actualitat els pobles, per primera vegada, gaudeixen del dret a informar-se sense fronteres i comunicar gràcies a les noves tecnologies que els permeten deixar de ser súbdits per ser ciutadans lliures “en un camí cap a la democràcia perfecta”.