Uns 200 treballadors dels diaris barcelonins han participat aquest matí a la concentració feta a la plaça de Sant Jaume amb motiu de la vaga general que a la premsa diària es realitza el dia anterior a la convocatòria general. A l’acte s’ha denunciat la gravíssima situació al sector i la necessitat de donar suport a la protesta contra les retallades socials, contra la reforma laboral i per la degradació dels serveis públics essencials. Un representant dels comitès d’empresa dels rotatius barcelonins han intervingut per explicar la situació que pateixen i el seguiment de la vaga a les respectives redaccions que en alguns casos ha arribat al 90%. Finalment s’ha fet lectura del manifest unitari elaborat per les organitzacions convocants (SPC, CCOO, UGT i UPIFC).

Un cop acabada la concentració, els participants s’han desplaçat fins a la redacció d’El País a la capital catalana per mostrar la seva solidaritat amb els treballadors d’aquest diari i amb els afectats amb l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que en aquell moment se’ls estava entregant la carta d’acomiadament. L’empresa editora del diari ha tancat l’ERO –rebutjat per l’assemblea de treballadors i pels mateixos afectats que així ho han fet constar quan se’ls ha passat l’escrit per firmar– amb 129 persones despatxades. Per donar suport a les persones que l’empresa fa fora, a la concentració davant la seu d’El País s’ha cridat de l’1 al 129 per protestar contra tots i cadascun d’aquests acomiadaments.

La vaga general als mitjans de comunicació seguirà demà a la resta d’empreses. Els treballadors del sector estan cridats a participar de manera conjunta a la manifestació convocada per a la tarda, amb una cita prèvia a les 17.45 a la cruïlla Passeig de Gràcia-València (davant de l’hotel Majèstic)