El Tribunal Suprem ha condemnat el Grup Z per vulnerar el dret de vaga dels treballadors de Gráficas de Prensa Diaria –l’empresa de la rotativa–, ja que els seus diaris El Periódico de Catalunya i Sport van encarregar la impressió del seu rotatiu a terceres empreses, segons informa eldiario.es. Els fets es remunten a l’any 2013 però el procediment judicial no ha acabat fins ara a causa del reguitzell de recursos que l’empresa ha interposat en aquests anys.

La demanda va ser interposada pel sindicat CGT, majoritari a l’empresa rotativa. El Suprem no ha fet més que ratificar les sentències que ja havien emès els jutges en altres instàncies i ho ha fet basant-se en la doctrina del Tribunal Constitucional que considera la vaga com «un instrument de pressió necessari per a l’afirmació dels interessos dels treballadors en els conflictes socioeconòmics», segons s’explica en la crònica periodística. Ja a principis de l’any 2014, el Jutjat del Social núm 2 de Granollers va emetre la primera sentència que condemnava el Grup Z, ara ratificada pel Tribunal Suprem.

La vaga va ser convocada durant set dies desenvolupat al llarg de dues setmanes i els treballadors de Gráficas de Prensa Diaria demanaven a l’empresa el reconeixement d’un seguit d’acords de conveni en relació al salari i al manteniment de la plantilla en la seva totalitat, a més de conèixer els resultats econòmics de l’empresa. Durant els dies d’aturada, l’empresa va encarregar la impressió dels seus dos diaris a rotatives alienes, vulnerant, segons constaten les sentències, el dret de vaga dels treballadors. En la resolució del Suprem s’afirma també que «un sindicat sense dret a l’exercici de vaga quedaria –en una sociedad democràtica– buit de contingut».

La sentència obliga el Grup Z a indemnitzar el sindicat. Fonts de la CGT citades per eldiario.es expliquen que durant «els dies de vaga, l’empresa va descomptar els salaris i les cotitzacions a la Seguretat Social dels empleats que estaven exercint el seu dret». En conseqüències ara interposaran noves demandes de manera individual per recuperar aquests imports.