El Sindicat de Periodistes d’Andalusia convoca, per cinquè any consecutiu, el Premi Internacional de Periodisme Julio Anguita Parrado, en record del periodista cordovès mort a l’Iraq el 7 d’abril de 2003 i per tal de reconèixer la trajectòria professional de periodistes que desenvolupin la seva tasca en zones de conflicte bèl•lic o especial violència social, segons recullen les bases de la convocatòria.

En aquesta ocasió, el jurat està integrat pels periodistes Juan Antonio Sacaluga, periodista de RTVE; Lluís Bassets, director adjunt d’El País; Ana Alonso, cap de la secció d’Internacional d’El Mundo; pels professors Aurora Llavi, de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Sevilla, i Antonio Barragán, catedràtic d’Història Contemporània de la Universitat de Còrdova; Antonia Parrado, representant de la família Anguita Parrado, i Lola Fernández, secretària general de l’SPA, que tindrà veu, però no vot.

Les candidatures només les podran presentar organitzacions professionals o entitats col•laboradores de l’SPA. El termini per fer-ho finalitza el 18 de febrer.