El Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (FOP) va ser rebut el 17 de juliol passat per la Secretària d’Estat de Comunicació del Govern, Carmen Martínez de Castro, per traslladar-li la inquietud d’aquestes organitzacions sobre la necessitat que es constitueixi una àmplia taula sectorial de la comunicació que abordi els greus problemes de l’actual crisi i estableixi pautes per a superar aquesta situació.

La delegació del FOP li va exposar a Martínez de Castro que gran part dels problemes actuals són previs a aquesta crisi, que tenen caràcter estructural i que no té sentit que una vegada superada l’actual crisi, la indústria de la comunicació espanyola segueixi patint-la.

Es va entregar a la Secretària d’Estat un primer esborrany de mínims que hauria d’abordar aquesta taula que ha d’estar integrada, en opinió del FOP, per les associacions empresarials i les organitzacions professionals i sindicals de l’àmbit de la comunicació i que ha de comptar amb la presència de l’Administració.

Martínez de Castro es va interessar per la iniciativa i es va mostrar coincident amb gran part del que li va exposar el FOP i va concloure deixant palès l’interès de la seva Secretària pel projecte i prometent el seu suport per a impulsar-lo.

En representació de la FeSP van assistir a la trobada el seu secretari general, Dardo Gómez, i el secretari general del Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM), Agustín Yanel.

El FOP està integrat per: Periodistes de CCOO, Agrupació General de Periodistes d’UGT, Associació Nacional d’Informadors Gràfics de Premsa i Televisió (ANIGP-TV), Colexio Profesional de Xornalistas de Galícia, Col·legi de Periodistes de Catalunya, Col·legi Oficial de Periodistes de la Regió de Múrcia, Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) i Sindicat de la Imatge-UPIFC.