Els agents dels Mossos d’Esquadra que aquest matí eren a l’entrada del Parlament, amb motiu de la concentració convocada pels sindicats del sector sanitari, han dificultat el treball dels periodistes, especialment els reporters gràfics, que han estat desallotjats de la porta de la Cambra catalana des d’on –des de sempre– s’ubiquen per captar imatges de les protestes que hi ha davant d’aquesta institució. Davant els requeriments dels professionals afectats, un dels responsables del dispositiu policial ha esgrimit instruccions directes de la Conselleria per actuar d’aquesta manera. Només quan la majoria de reporters han exhibit les seves credencials específiques del Parlament s’han suavitzat les restriccions imposades als professionals de la informació

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació denuncia aquesta situació i exigeix al conseller d’Interior, Felip Puig, que anul•li de manera immediata aquestes instruccions. L’entrada al Parlament s’ha convertit en un emplaçament habitual de concentracions de col•lectius que protesten per les situacions particulars que els afecten i per reclamar als grups parlamentaris mesures per solucionar-les. L’SPC creu que els periodistes han de disposar de totes les facilitats possibles per cobrir aquests esdeveniments. Cal recordar que els reporters gràfics lluïen els braçals i armilles reglamentats a través de la comissió mixta Interior-Col•legi de Periodistes, de la qual l’SPC forma part.

L’SPC mostra el seu suport als professionals que avui han vist dificultada la seva tasca, fet que suposa, per part dels responsables d’aquesta situació, un greu atemptat a un dret tan fonamental en una democràcia com és el dret a la informació de la ciutadania.

Junta Executiva de l’SPC

Barcelona, 9 de novembre de 2011