• Català
  • Español
Contacte
  • Inici
  • SPC
    • Què és?
    • Qui és qui?
    • Història
    • Funcionament
    • Estatuts
    • Serveis
    • Afilia't
    • FIP
  • Informacions
    • Notícies
    • Comunicats
    • Altres comunicats
    • Opinió
    • Entrevistes
  • Documents
    • Convenis
    • Lleis
    • Estatuts de redacció
    • Sentències
    • Propostes
    • Estudis i informes
    • Fil Directe
    • Resolucions i manifestos
      • SPC
      • FeSP
      • Altres
    • Diversos
  • Congressos i jornades
    • Congressos
    • Històric fins al 2012
  • Àmbits
    • Dret a la informació
    • Drets d'autoria
    • Formació
    • Fotògrafs
    • Igualtat
    • Mitjans per a la immigració
    • Mitjans públics
    • Nous mitjans
    • Periodistes a la peça
    • Tarragona
  • Cerca
  • Mapa del lloc
Inici

Denuncien TMB per apropiar-se dels drets d'autoria

Noticies

SPC
- Ds 20 mai 2017
Denuncien TMB per apropiar-se dels drets d'autoria
Per: quico

L'advocat Josep Cruanyes, expert en propietat intel·lectual, ha denunciat en un article a nuvol.cat que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'apropia dels drets d'autoria dels participants en el Concurs de Relats Curts que fa la companyia. El lletrat explica que «llegint les bases del concurs de TMB he quedat esgarrifat en arribar al punt 13, una clàusula en la qual el concursant fa una mena de jurament de renúncia.» En aquest apartat es diu que l'autor «sap, coneix i accepta que renuncia a tots els drets d’utilització, edició i altres actes d’explotació per qualsevol mitjà imaginable sobre la seva obra. Ho fa en favor de TMB, de manera gratuïta, per a tot el món i durant tota la seva vida i de 70 anys després de la seva mort.»

Als participants incauts d’aquest concurs, afirma Cruanyes, «l’empresa de transports s’apropia dels seus drets. L’autor no podrà mai més editar-la, ja que queda en mans de TMB. És TMB qui podrà explotar-la en tots els formats i, fins i tot, amb dret de cedir-la a tercers i transformar-la. Els hem de recordar que el dret de transformació de l’obra és un altre dels drets morals irrenunciables que protegeix la integritat de l’obra de ser modificada per part d’altres, sense el seu consentiment.» D'aquesta manera, apunta l'advocat, «TMB es transforma en el pitjor dels agents literaris ja que pren els drets dels autors i no els compensa en res». Tal com diu Cruanyes, és inacceptable que a canvi d’un reconeixement simbòlic a través dels premis, TMB s’apropiï dels drets de l’obra dels autors i «esborri de manera barroera els drets que la llarga i detallada llei de Propietat Intel·lectual reconeix i reserva als autors per tal que puguin viure de la divulgació de la seva obra. Ignora de manera matussera l’article de la llei que diu que els drets econòmics reconeguts per la llei són irrenunciables.»

L'SPC comparteix els punts esgrimits per Cruanyes i demana a TMB que modifiqui les bases del concurs corregint aquest punt 13 del plec de condicions del certamen.

Etiquetes:
  • SPC
  • Drets d'autoria
  • Professional
  • La Tafanera logo
  • Meneame logo
  • Twitter logo
  • Facebook logo
  • LinkedIn logo
  • del.icio.us logo
  • Google logo
  • ShareThis

Notícies

En record de Josep Maria Loperena
L'SPC s'adhereix al manifest en suport de Pere Fontanals, periodista manresà amenaçat per grups feixistes
La justícia britànica rebutja la sol·licitud d'extradició de Julian Assange
Més

Galeria d'imatges

II Assemblea de periodistes. 19 de juny de 2010
II Assemblea de periodistes. 19 de juny de 2010
mostra

SINDICAT DE PERIODISTES DE CATALUNYA
Sindicat de Professionals de la Comunicació
c/Roger de Llúria, 5 5è 1a
08010 Barcelona
Telèfon 93 412 77 63
spc@sindicatperiodistes.cat

© SPC
tots els drets reservats

Nota Legal

Mapa de situació


FESPFESPFESP
Entitat col·laboradora      

Contingut sindicat