Pocs dies abans de l’inici de la campanya electoral per a les eleccions autonòmiques del 28 de novembre la polèmica sobre els blocs electorals als informatius dels mitjans públics torna posar-se sobre la taula.

El Col•legi de Periodistes ha convocat una taula rodona, el pròxima dia 9, per parlar del tema i ha elaborat un manifest i convida la societat a adherir-se. Hi participaran la periodista Sandra Sá Couto, de la Ràdio i Televisió de Portugal; Ernest Maymó, cap de política de TV3; i l’advocada Gemma Segura. L’acte tindrà lloc al Col•ledi d’Advocats a partir de les 19h.

Fa set anys, els professionals dels mitjans públics van iniciar les protestes contra els blocs electorals, per denunciar que són una imposició arbitrària i que res tenen a veure amb la defensa del pluralisme i el dret a la informació.

L’Estat espanyol és l’únic que aplica aquest sistema a Europa, com ho demostra l’informe elaborat per Núria Almiron, professora d’Estructura de la Comunicació Social de la Universitat Pompeu Fabra, i els professors de l’Institut de la Comunicació (InCom-UAB), Maria Capurro i Pablo Santcovsky, titulat Els blocs electorals als mitjans públics de l’Estat espanyol: una excepció a Europa.

Els autors analitzen la protecció del pluralisme polític als informatius regulars dels mitjans públics de nou països de la Unió Europea en períodes electorals i fora d’ells. Els resultats demostren que el sistema de blocs aplicat als mitjans públics de l’Estat espanyol és una excepció.