El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) denuncia l’actuació dels agents antiavalots dels Mossos d’Esquadra que en la manifestació d’ahir a Barcelona van agredir cinc fotoperiodistes. Malauradament, aquesta és una història que es repeteix, ja que no és la primera vegada que succeeixen episodis d’aquesta naturalesa mentre confiem –potser ingènuament– que sigui l’última.

Recordem un cop més que els professionals de la informació que cobreixen manifestacions i esdeveniments similars ho fan per tal de garantir el dret a la informació de la ciutadania. I que impedir-ho, especialment amb violència, és un greu atemptat a un dret democràtic, constitucional i ciutadà.

Considerem a més que és del tot inadmissible la brutalitat de l’acció policial contra una companya que va ser colpejada durament al pit, on recentment ha estat operada. Volem destacar també la descoordinació policial perquè mentre en altres punts de la manifestació els professionals de la informació van poder treballar amb relativa normalitat, no podem acceptar que en un d’aquests –a la cruïlla Provença-Roger de Llúria– es desfermés una violència policial de la magnitud que es va viure i veure ahir al vespre.

L’SPC mostra la seva solidaritat amb els companys i companya afectats per aquesta situació. També es posa a la seva disposició per endegar les actuacions que creguin oportunes per tal que es depurin les responsabilitats que corresponguin sobre els agents que van protagonitzar les accions violentes contra els fotoperiodistes.

24 de març de 2018