Per sorpresa i sense preavís als treballadors afectats, la direcció de TVC els ha comunicat avui que ha decidit liquidar el programa ‘El medi ambient’. I això, quan ja hi havia capítols enllestits per gairebé un mes. Les raons adduïdes són com sempre de caràcter pressupostari, i les excuses, que es podria solapar amb ‘Espai Terra’, que ara passa a la franja del migdia. La sensibilitat i la brillantor de la mesura ha estat la mateixa que quan la direcció pretenia tancar la delegació de Bilbao, o quan proposava o executava altres disbarats.

Per a molts, la decisió només pot ser producte de la frivolitat o de la ignorància. Perquè tancar ‘El medi ambient’ és llençar per la borda 22 anys d’un programa diari de divulgació científica, de programació de servei públic que justifica l’existència de TV3, de feina d’un equip mínim que amb voluntarisme ha dut endavant un producte pioner i clau per als temps que vivim, i que disposa d’una bona esponsorització.

Està per veure el suposat estalvi econòmic, però en programació pública i de servei això és un greu pas enrere, perquè malgrat el que es vulgui dir no hi ha solapament amb ‘Espai Terra’, que té un altre enfocament i uns altres continguts. I en cas de voler fer un estalvi, per modest que sigui, no hi ha dubte que es podria fer amb altres ofertes que no tenen ni l’interès ni el prestigi de ‘El medi ambient’.

Per tot això reclamem de la direcció un replantejament de la mesura.

Sant Joan Despí, 1 de setembre de 2014