L’associació cultural Pas9 ha organitzat un taller de streaming, per als pròxims 13 de desembre o 7 de febrer, en dues sessions idèntiques i independents, de quatre hores de durada.

Taller de streaming
El teu canal de televisió en línia

Al llarg dels darrers anys hi ha hagut una eclosió de periodistes i comunicadors independents que fan streamings de notícies. La majoria els mostren en canals propis, cosa que permet interactuar a través de xats i generar una relació més directa i propera amb l’audiència.

L’streaming és una eina molt útil per a la difusió i retransmissió de qualsevol esdeveniment, conferències o congressos. Permet a qualsevol periodista o comunicador retransmetre el que vulgui i crear programes televisius propis.

En aquest taller pràctic, ensenyarem les eines necessàries per crear una televisió en línia i poder retransmetre en directe o en diferit informació en format vídeo. Els alumnes aprendran a fer streaming i a gestionar el seu propi estudi de realització digital.

El curs estarà a càrrec d’Héctor Huerga, comunicador social i tallerista de noves tecnologies orientades a la participació social: eines d’organització interna i estratègies de comunicació externa. Ha impartit tallers de comunicació en línia per a la 7 Biennal de Berlín (eines de software lliure per a l’organització col·lectiva en xarxa), l’ONG Solidaridad (taller durant la Trobada d’Organitzacions Civils d’Algèria) i Krytyka Polityczna (tallers sobre eines i metodologia de comunicació en xarxa), entre altres col·lectius. És participant actiu de PeopleWitness, periodisme ciutadà basat en l’streaming en directe.