SPC, CCOO, UGT i UPIFC convoquen els treballadors dels mitjans de comunicació a una concentració el pròxim 5 de juny per protestar contra la greu situació del sector i els efectes negatius per al dret a la informació.

La concentració tindrà lloc a les 13 hores a la plaça Sant Jaume de Barcelona. Es llegirà un manifest i es lliurarà una carta al president de la Generalitat, Artur Mas, perquè desenvolupi polítiques públiques que assegurin el futur dels mitjans de comunicació.

Aquest és el manifest que es llegirà durant la concentració:

DEFENSEM ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ

Fins ara és possible que la ciutadania a causa de la pujada de l’IRPF hagi notat que guanya menys cada mes. Això, en el millor dels casos, ja que a més poden haver perdut la seva feina, estar cobrant el subsidi d’atur, o segueixen treballant després d’haver pactat una reducció de sou per poder mantenir l’ocupació. Però aviat trobarà que l’IVA es pot apujar i que s’incrementaran la resta d’impostos. I al final el resultat serà que viurem pitjor perquè guanyarem menys i la vida serà més cara.

Sense informació no hi ha democràcia
En el cas dels professionals de la informació ens trobem que, a més, no volen que ho expliquem. Aquesta és la consigna que apliquen contra els mitjans de comunicació, especialment els de titularitat pública (ràdios, televisions, agències d’informació…). Així volen evitar que es conegui el que està passant, vulnerant el que estableix l’article 20 de la Constitució i l’article 52 de l’Estatut de Catalunya.

Els mitjans públics –especialment la CRTVE i les cadenes autonòmiques– estan sent objecte d’un brutal assetjament per part dels operadors privats que han trobat la plena complicitat dels poders polítics. Al mateix temps, hi ha ajuntaments que han decidit ignorar el crucial paper que juguen els mitjans locals en la cohesió i en la integració social als seus municipis i han tancat ràdios i televisions o les han reduït a la mínima expressió. El Govern del PP vol fer canvis a la Llei General de la Comunicació Audiovisual per possibilitar que les radiotelevisions autonòmiques es puguin privatitzar, fins i tot els serveis informatius, vulnerant un dret fonamental i essencial, com és el dret individual i col·lectiu a la informació veraç, objectiva, neutral, independent i de qualitat.

La crisi als mitjans de comunicació privats ha portat milers de treballadors a l’atur, ha reduït els equips d’investigació dels diaris, ha eliminat informadors gràfics, que busquen casos de corrupció, abusos de poder, suborns, etc…, derivant tot plegat en una perillosa retallada en el dret a la informació de la ciutadania i, per tant, en la qualitat de la democràcia. Les plantilles dels mitjans de comunicació s’han reduït a Catalunya en dos mil de llocs de treball des de l’aparició de la crisi. però molt més greu és encara la situació dels col·laboradors perquè aquestes persones –un col·lectiu cada cop més nombrós– quan perden la feina no tenen la més mínima compensació, ni en indemnització ni en cobertura d’atur.

Es fan retallades a la sanitat, a l’educació, als serveis públics i també als mitjans de comunicació, Ara que encara podem, intentem explicar-ho perquè demà serà massa tard.