Milers de persones s’han manifestat aquest migdia a Barcelona contra la Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana, més coneguda com a Llei Mordassa. La protesta ha començat a la plaça Universitat i ha fet un recorregut fins a la delegació del Govern espanyol a Catalunya a través dels carrers Aribau, Consell de Cent i Roger de Llúria. Aquesta normativa genera una enorme rebuig ciutadà perquè suposa una regressió en diversos drets democràtics, un dels quals és el d’informació en limitar considerablement la feina dels professionals de la informació. L’SPC –que havia fet una crida a participar-hi– s’ha posicionat –conjuntament amb la resta de membres de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)– en contra de la llei i ha exigit la dimissió del ministre de l’Interior, Jorge Fernández, l’autèntic pare d’aquesta involució democràtica. El sindicat ha estat present a la manifestació i seguirà participant en les diferents iniciatives que s’endeguin per tombar aquesta Llei Mordassa.