El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació lamenta el comportament dels agents de la policia catalana que la matinada de dissabte 14 de juny van detenir Bertran Cazorla, periodista free-lance i afiliat a l’SPC, que els va retreure la seva actuació en una operació policial al districte de Ciutat Vella.

Arran d’aquesta intervenció, Cazorla i un altre jove que l’acompanyava van ser traslladats a la comissaria dels Mossos del carrer Nou de la Rambla on el primer va ser objecte d’agressions i insults per part d’alguns dels agents que el custodiaven. Arran d’aquests fets Cazorla va haver de ser atès en un centre sanitari de les lesions sofertes. Després va ser traslladat a la comissaria de Les Corts.

Els fets no es deriven d’una actuació fruit de la tasca professional de Cazorla sinó que són resultat d’un abús policial del qual ha estat víctima el company. L’SPC reclama als responsables de la policia autonòmica que investiguin a fons els fets i depurin les responsabilitats que s’escaiguin.

Al mateix temps, el sindicat expressa la seva solidaritat amb el company Bertran Cazorla i es posa a la seva disposició en totes les accions que consideri per defensar el seu bon nom i els seus drets com a ciutadà i, també, com a periodista.

Barcelona, 15 de juny de 2013