La Federació se solidaritza amb un treballador expedientat per denunciar manipulació i amb el conjunt de la plantilla. Un directiu va afirmar que demanar la retirada d’aquest expedient és com el d'”ETA mata’ls”.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera totalment insostenible la situació per la qual travessa Televisió Espanyola (TVE), amb una intolerable manipulació i falta de pluralitat en els serveis informatius, contractacions rebutjades majoritàriament per la plantilla i greu pèrdua d’audiència. Tot això no és atribuible als treballadors, sinó a la mala gestió d’un equip directiu que ha posat la televisió pública estatal al servei del Govern del PP de manera descarada, vulnerant les normes ètiques i deontològiques de la professió periodística en perjudici del dret a la informació de la ciutadania.

L’últim despropòsit, un de més, l’ha protagonitzat un directiu de TVE que ha pronunciat davant el Comitè Intercentres aquesta frase: «Si ens exigiu la retirada de l’expedient és com allò d”ETA mata’ls’. Ens poseu en la diana». Així va respondre als representants dels treballadors quan aquests van demanar a la direcció que retirés l’expedient disciplinari obert a un redactor que va realitzar un comentari crític a través del sistema de comunicació intern de la plantilla.

L’obertura d’aquest expedient disciplinari ha estat la gota que vesa el got d’una sèrie de decisions de l direcció de Televisió Espanyola en l’última legislatura, que han estat denunciades reiteradament pel Consell d’Informatius. La FeSP mostra la seva solidaritat amb l’expedientat, Óscar González, i amb tots els treballadors de TVE, que estan complint amb el seu deure denunciar la manipulació informativa sistemàtica en la cadena pública.

La FeSP considera imprescindible un canvi radical a RTVE, perquè sigui una televisió despolititzada, independent del Govern i al servei de la ciutadania. Per a això és necessari que els grups parlamentaris promoguin amb la màxima urgència l’elecció d’un nou president o presidenta de la Corporació pública per consens, la renovació del consell d’administració i la reforma legislativa necessària per garantir uns mitjans públics com els quals reclama i necessita una societat realment democràtica.

Els directius de la radiotelevisió pública estatal haurien d’aprofitar els ensenyaments d’Umberto Eco, que sempre va criticar amb duresa la manipulació informativa i la corrupció, i la recent mort del qual ha coincidit amb un dels episodis més impresentables viscuts en TVE. Si atenen els seus plantejaments, l’únic camí que els queda és la dimissió immediata.