La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) considera molt greu el presumpte seguiment a les comunicacions i missatges electrònics de diversos activistes socials, periodistes i mitjans de comunicació, fet a través d’internet i de les xarxes socials, que ha denunciat el col•lectiu Anonymous. Exigim a les autoritats competents una investigació urgent i a fons per aclarir els fets i depurar les presumptes responsabilitats.

El col•lectiu Anonymous ha donat a conèixer 38 documents, l’elaboració dels quals s’atribueix als Mossos d’Esquadra en col•laboració amb el Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (Cesicat) -una fundació constituïda el 2009 pel Govern tripartit de PSC , ERC ICV-, en què es recullen seguiments realitzats a través d’internet i de xarxes socials a diferents activistes socials, periodistes, diversos mitjans de comunicació alternatius i alguns partits polítics i sindicats al maig de 2012 . Inclouen seguiments de comptes a Twitter, dades i enllaços a pàgines webs de les activitat que van desenvolupar aquestes persones i col•lectius en relació amb manifestacions i protestes convocades aquell mes contra Bankia, La Caixa, el primer aniversari del 15M, la cimera del Banc Central Europeu a Barcelona i altres.

Si es confirmen aquests fets, es tractaria d’un gravíssim atemptat contra la intimitat i contra el dret a que no siguin interceptades les comunicacions sense autorització judicial, cosa que el Codi Penal tipifica com a delicte i castiga amb fins a quatre anys de presó.

La Junta Executiva Federal de la FeSP demana al Govern de la Generalitat i, en allò que li correspongui, a l’Executiu central, que aclareixin aquests fets i adoptin les mesures necessàries per garantir el dret de la ciutadania en general, i dels periodistes i mitjans de comunicació en concret, a difondre lliurement les seves idees i opinions per tots els mitjans legals al seu abast, tal com estableix la Constitució.