El seguiment de la vaga general del 29 de setembre ha estat prou contundent, tot i que desigual, perquè el Govern central assumeixi que els treballadors rebutgen la reforma del mercat laboral i les retallades socials.

La Comissió Permanent de la Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), reunida aquest cap de setmana a Madrid, fa una crida al Govern central perquè no només prengui nota d’aquest rebuig, sinó que rectifiqui i torni a aplicar la política social que va prometre el PSOE en el seu programa electoral, pel qual va ser majoritàriament votat.

La FeSP denuncia les coaccions i pressions exercides per la patronal a moltes empreses, en contra del dret constitucional a la vaga, i la campanya miserable de molts mitjans de comunicació contra els sindicats majoritaris. Aquestes organitzacions han de ser criticades pels seus errors, però no desacreditades amb dades falses i informacions demagògiques.

La Comissió Permanent de la FeSP mostra el seu rebuig a l’actitud dels editors de diaris, que el dia de la vaga van treure al carrer periòdics amb part de la informació endarrerida -perquè van tancar les edicions amb molta anticipació- i poques pàgines però, això si, al mateix preu.

Felicitem als treballadors que han secundat la vaga, pel seu compromís en defensa dels drets laborals i socials. La FeSP agraeix el suport rebut de la Federació Internacional de Periodistes (FIP) i de la Federació de Periodistes d’Amèrica Llatina i el Carib (FEPALC).

La FeSP mostra la seva solidaritat als treballadors de l’agència Colpisa, del Grup Vocento, els propietaris de la qual han anunciat el seu tancament si la plantilla no accepta unes exigències que són totalment inacceptables: reducció del 10% del sou, menys dies lliures, més hores de treball i eliminació de la targeta de menjar, entre altres propostes.

Aquesta Federació també se solidaritza amb els treballadors del diari “A Nosa Terra”, ja que el propietari, Jacint Rey –també propietari de Constructora San José i de “Xornal de Galícia” -, ha presentat un expedient per acomiadar 24 dels 28 treballadors, als quals deu tres mesos de salari. Lamentablement, aquesta pràctica és cada vegada més freqüent.

Junta Executiva Federal de la FeSP