El dissabte 11 de novembre se celebrarà una Assemblea Oberta de Periodistes per tal d’impulsar les reformes i transformacions necessàries perquè el periodisme recuperi la confiança de la ciutadania. Aquesta convocatòria és en compliment de l’encàrrec que les entitats organitzadores van rebre dels assistents a l’acte del 6 de maig «Per un periodisme ni al dictat ni mal pagat» fet amb motiu de l’1 i el 3 de Maig. Aquestes entitats són l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), Solidaritat i Comunicació (Sicom) i Som Atents.

L’objectiu de l’assemblea és aprovar el decàleg «10 accions per a un periodisme digne» que ha de resumir les reformes legislatives i les transformacions organitzatives que el conjunt dels professionals de la informació reclamen per tal que el periodisme surti del descrèdit social actual, superi l’extrema precarietat laboral a la majoria d’empreses de comunicació que impedeix fer un periodisme de qualitat i elimini les discriminacions de gènere que encara es pateixen.

L’Assemblea tindrà dues parts. La primera serà per grups de treball temàtics on en cada àmbit s’elaboraran les propostes que han d’integrar el decàleg. Cadascun dels grups de treball disposarà d’una persona que assumeix les tasques de coordinar les reivindicacions i conduir el debat. Aquestes persones seran Toni Fuentes, president del comitè d’empresa d’El Periódico, per al de Precarietat. La selva laboral del periodisme; Bru Rovira per al de Com podem recuperar la confiança de la societat; i Marta Corcoy i Laia Serra per al de La igualtat de gènere en els mitjans i en la informació. La segona part, en sessió plenària, servirà per aprovar definitivament el document. Aquest serà penjat a la pàgina web de l’assemblea per tal de recollir adhesions per fer palès el suport més gran possible per part dels treballadors del sector a les transformacions que s’hi reclamaran. Clourà l’assemblea Simona Levi, fundadora de la plataforma X-Net i activista en defensa dels drets civils a la xarxa.

Els organitzadors demanen a qui vulgui assistir-hi, que s’inscrigui prèviament en un dels grups de treball previstos, que es pot fer a través d’aquest enllaç.

ASSEMBLEA OBERTA DE PERIODISTES
Dissabte 11 de novembre, de 10.00 a 14.00 hores
Lloc: seu de la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC)
Carrer Doctor Aiguadé, 18 (metro L4, Barceloneta. Bus: V13, V15, D20, H14, 39, 45, 51 i 59)