El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació s’adhereix a les convocatòries que s’han fet a diferents ciutats catalanes per manifestar el rebuig a la reforma laboral que avui ha aprovat el Congrés de diputats, per considerar-la clarament regressiva amb els drets dels treballadors.

L’SPC creu que aquesta reforma no servirà per crear ocupació, que abarateix l’acomiadament, retalla drets dels treballadors en benefici dels empresaris i, a més, és injusta perquè fa recaure la crisi sobre els més febles mentre protegeix els qui l’han provocada. A la nostra pàgina web (www.sindicatperiodistes.cat) hi ha un informe elaborat pel nostre assessor laboral, Fabián Nevado, sobre els impactes d’aquesta reforma.

Per aquesta raons, l’SPC fa una crida a l’afiliació del sindicat i als professionals del sector a què participi en aquestes mobilitzacions i a fer-ho de manera unitària

En el cas de Barcelona, la cita general és a les 12 del migdia del diumenge 11 de març a Passeig de Gràcia – Diagonal (Concentració prèvia d’empreses del sector: a les 11:45 a Passeig de Gràcia-Provença, davant de la Pedrera)
A Tarragona: 12 hores, a la Pl. Imperial Tàrraco
A Lleida: 12 hores, a la Plaça Ricard Viñes
A Girona: 12 hores, a la Plaça de la Independència
A Tortosa: 12 hores, a la Plaça del Carrilet

Els motius de la convocatòria són els mateixos de la manifestació del 19 de febrer i potser encara amb molt més raó que fa un mes, perquè l’aplicació de la reforma ja ha comportat noves agressions i la convocatòria de noves mobilitzacions. Els difícils moments que està vivint el sector, amb una enorme pèrdua d’ocupació i la precarització creixent de les condicions laborals, creiem que obliga els professionals de la informació a plantar cara a les polítiques regressives dels governs espanyol i català. Per això us animem a sumar-vos a assistir a aquesta manifestació i a convidar els vostres companys a afegir-s’hi. De manera especial als companys que treballeu en mitjans que aquests dies afronten durs processos d’ajust i de retallades, i per mostrar així una resposta a aquestes propostes.

SECRETARIA D’ORGANITZACIÓ