Amb una taula rodona sobre Informació i manipulació, cara i creu de la democràcia, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) celebrarà el pròxim 15 de desembre a Barcelona el seu 18è aniversari. L’SPC va néixer el mes de juny de 1993 i enguany, doncs, ha complert 18 anys. Els actes de commemoració van començar el passat 28 d’octubre a Tarragona i seguiran en d’altres ciutats catalanes les pròximes setmanes. La convocatòria de eleccions generals va fer modificar lleugerament el calendari inicialment previst i a allargar-lo fins a primers de l’any vinent.

La sessió del 15 de desembre es farà al centre cívic de les Cotxeres de Sants (carrer de Sants, 79) i començarà a dos quarts de set de la tarda. Els ponents seran Santiago Vidal (jutge de l’Audiència de Barcelona), Santiago Ramentol (membre del Consell de l’Audiosivual de Catalunya –CAC– i del Consell de la Informació de Catalunya –CIC–), i Roger Palà (membre del Consell de Redacció de Media.cat). L’acte consistirà amb una primera intervenció de 10-15 min. per part dels ponents per després obrir el debat amb els assistents.

Amb aquest acte, l’SPC pretén acostar a la societat el debat sobre el dret a la informació de la ciutadania, un dret fonamental protegit per la Constitució i per l’Estatut de Catalunya i sovint poc valorat i poc defensat. El sindicat no amaga la seva preocupació pel retrocés en la qualitat de la democràcia que s’ha experimentat en els darrers temps, i que la crisi no ha fet més que agreujar.

Un cop acabat aquest acte, a partir de les nou del vespre, la celebració d’aniversari prosseguirà, ja amb un marcat caràcter lúdic.

Barcelona, 5 de desembre de 2011